بناهای تاریخی معروف در استانبول
نوشته شده توسط : پناهی نیا

بناهای تاریخی معروف در استانبول

 

 

مسجد ایوب سلطان در منطقه ایوب در نزدیکی شاخ طلایی، در خارج از دیوارهای قسطنطنیه و در سمت اروپایی استانبول واقع شده است که یکی از برترین جاذبه های گردشگری تور استانبول و دیدنیهای ترکیه میباشد. این اولین مسجد ساخته شده توسط ترکان عثمانی پس از فتح قسطنطنیه در سال 1453 بود.در این مقبره که در سال 1458 ساخته شده حضرت ایوب ( خالد بن رزید) که با عزیمت به مکه به دین اسلام مشرف شد و سپس علمدار حضرت محمد شد مدفون است .در تور لحظه آخری استانبول به دیدار این مسجد بروید. ایوب ، در زمان هفتمین محاصره استانبول توسط اعراب ، در لشکر تحت فرماندهی ابوصفیان از خاندان اموی جنگیده و شهید شده است . مقبره ایوب ، بغیر از دیوارها ، پس از فتح استانبول توسط سلطان محمد فاتح ، از سوی استاد وی اک شمس الدین پیدا شده است . فاتح به روی این گور ، ابتدا مقبره و سپس مسجد بنا نموده است . برخی از وسایل شخصی حضرت محمد (ص) در ساختمان این آرامگاه حفظ میشود که یکی دیگر از جاذبه های ترکیه در تور استانبول نوروز 95  و دیدنیهای استانبول ترکیه به شمار میرود.

 

 

 

کلیسای آب انبار استانبول (Basilica Cistern ) از قرن ششم به سفارش امپراطور روم ژوستینین اول برای فراهم آوردن آب برای ساکنان استانبول ساخته شد . بازدیدکنندگان تور استانبول در مورد فناوری معماری بسیار پیشرفته رومیان باستان درساخت این مکان در تور استانبول بهار 95 شگفت‌زده خواهند شد.  این کلیسا به عنوان قصر غرق شده شناخته می‌شود و مخازن زیرزمینی فقط چند قدم از مسجد کبود دور هستند. دیدار از این موزه در تور استانبول 95 خاطره انگیز می باشد.مخزن این کلیسا می‌تواند ۲.۸ میلیون فوت مکعب از آب را در خود نگه دارد. این کلیسا معماری بسیار پیچیده ای دارد که حاکی از توانایی مردمان روم می باشد. زمانی که این کلیسا تاسیس شد از آن به قصر غرق شده یاد می کردند.

 

 





:: موضوعات مرتبط: تور استانبول , ,
:: برچسب‌ها: دیدنی های استانبول , جاذبه های گردشگری استانبول , جاذبه های توریستی استانبول , بهترین جاذبه های توریستی استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 302
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 بهمن 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: